|
Toruń Rally Team Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał Wojtysiak
Agressor's Race Team
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Pon 19:12, 16 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie jeżdze na silniku brushed 19t tylko trinity dragon 19t. Ale mniejsza z tym. Chyba w S2000 nie można miec mozniejszego silnika niż w wrc. Mój silnik jest słabiutki i 1 zwojem załapałem sie do wrc. A jak wejdą bezszczotki do S2000 to chyba tam nie można miec silnika mocniejszego niż najsłabszy silnik w Najmocniejszej klasie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek Żurek
Dołączył: 05 Lut 2009
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 21:23, 16 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Li-xx, LiFe, silniki BL, moc do 180W lub 200W itp.itd...... Myślicie że 9-10-latek który dostał model standart na urodziny lub gwiazdkę i potrenuje sobie gdzieś na tyle żeby wystartować w zawodach w kalsie N pojawi się z wypiekami na buzi na torze żeby stanąć do swego pierwszego poważnego wyścigu będzie miał jakieś pojęcie o tych skrótach których używacie w postach? On już na starcie będzie przegrany bo jego starszy kolega z zaliczonymi 2 sezonami uzbroi tak swoją furę(za radą doświadczonych kolegów) że nawet gdyby ten młody miał "dryg" do jazdy to i tak dostanie baty. Może przyjdzie drugi raz spróbować i znowu przegra. Trzeciego razu już nie będzie, model trafi do szafy a młody się zrazi. Chyba nie o to chodzi??? Ja przejeździłem z wami cały sezon, a i tak nic z tego nie rozumiem....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loosack
Agressor's Race Team
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 22:08, 16 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Jarek ma rację Cytat: | Myślicie że 9-10-latek który dostał model standart na urodziny lub gwiazdkę i potrenuje sobie gdzieś na tyle żeby wystartować w zawodach w klasie N pojawi się z wypiekami na buzi na torze żeby stanąć do swego pierwszego poważnego wyścigu będzie miał jakieś pojęcie o tych skrótach których używacie w postach |
N to N, w 1:1 też są ograniczenia.
Zobaczcie jaka paranoja się zrobiła z dyskusji. licytujecie się stanami magazynowymi...teraz zastanówcie się jak bedą wyglądały negocjacje na badaniu technicznym. Co do zuzycia szczotkowców: na na rajdy zakładasz nówkę a na treningi używki i to z wyższym przełożeniem. Spalił ktoś 27T na 2 minutowym Osie? Bo mnie to się zdarzyło na treninach na sali. Ale jakoś przebolałem te 30 zł...
S2000: OK, narzućmy ograniczenie mocy. Nie ma sensu narzucać konkretnych modeli bezszczotek.
WRC to wrc.
W modelarstwo człowiek wchodzi jak w nałóg- to ma swój smaczek że najpierw cię zachwyca moc blaszaka potem 20 T a potem... No i to, że w pewnym momencie podliczasz wydatki i zastanawiasz się jak się to stało. Zależy nam na tym żeby niskobudzetowi poczatkujacy obijali sie o wypasione bezszczotki w klasie N? Mamy ograniczenie 2 sezonow w N. Twierdzicie, że ktoś kogo nie stać na kilka blaszaków bedzie zadowolony jak sobie kupi bezszczotkę niskiej mocy?. A czy przypadkiem nie będzie chciał w następnym sezonie pójść wyżej??? I co wtedy?- jest jedna zaleta : na rynku wtornym zaroi sie od tanich prawie nowych bezszczotek niskiej mocy
Czy to zamieszanie w N jest potrzebne???
Albo inaczej: kto z planujacych jazde w N w przyszym roku chce bezszczotek w N?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid Kurtyka
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 22:39, 16 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
odnosnie N... nie jezdze w tej klasie ale zaczynalem w niej. i moim zdaniem nie ma sensu zmieniac przepisow bo widzialem po sobie ze 27t to nie zawsze znaczy wolno a co za tym idzie nie zawsze miescilem sie w zakretach. rywalizacja w tej klasie nie odbiegala od tej w innych. co do s2000 i WRC jestem za tym zeby zmienic przepisy ale oczywiscie z zachowaniem wzglednie racjonalnych roznic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 23:59, 16 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
nie chcę się wtrącać bo nie jeżdżę, ale moc to najskuteczniej się ogranicza akumulatorem. Jak do N-ki dacie akuu LiFe 2S o pojemności 2300mAh na wyścig. To może sobie ktoś i 2 zwojowy silnik założyć i nie wygra *. I to będzie tanie aku.
Zakładając, że w każdej klasie są dopuszczone Li-xx i BL to ścieżka rozwoju jest taka:
N
tani LIFe 2S
Silnik pewnie EZ RUN Kv 3800 bo po co więcej lub podobny
Regulator coś co pojedzie w N i S2000 na przyszłość.
S2000
Lixx 7.2V max i pewnie jakieś inne ograniczenie pojemności.
Silnik jaki tam sobie stryjenka winszuje.
WRC Lixx dowolny zestaw.
Silni dowolny regulator dowolny
Niby można utrzymać blaszaka w N, może i ma to sens ekonomiczny w temacie silnika, ale co z regulatorem?
Nie wiem jak inne regulatory MM potrafi obsłużyć i bezszczotkę i szczotkę, więc wejście do klasy N z blaszakiem a potem migrować nie tylko do S2000 ale i do WRC bez zmiany regulatora niby jest możliwe.
Ale inne regulatory chyba tylko BL już, prawda?
I tak przed BL nie uciekniecie nie za długo będą tylko one. Popatrzcie na lotnicze RC....
* sumaryczny czas przejazdów powiniem być dłuższy niż 10 min na zawodnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jarek Gerke
Dołączył: 11 Cze 2006
Posty: 198
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń/NML
|
Wysłany: Wto 3:10, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem, czemu niektórzy wciąż wrzucają wszystkie bezszczotki do jednego worka i uważają je za kosmiczne fabryki mocy. W klasie N chodziłoby o dopuszczenie takich kombinacji silnik-pakiet, żeby możliwie wyrównać osiągi między bezszczotkami a blaszakami i umożliwić zawodnikom płynne przechodzenie na nowe technologie. Wtedy zawodnik, który rozpocznie sezon na "starym" osprzęcie po zużyciu jednego lub kilku silników będzie mógł sam zdecydować, czy nadal kłaść kasę na blaszaki i pakiety NiMH, czy wydać więcej raz i mieć spokój na dłuższy czas.
Jak już kilka osób wcześniej napisało, przy słabym silniku na wynik przede wszystkim składają się umiejętności i ustawienie podwozia (na tyle, na ile jest to możliwe w prostych konstrukcjach).
O dostępność i ceny zestawów BL również bym się nie martwił. Oprócz wcześniej wspomnianych GM i EZ RUN (Yeah Racing i innych klonów) w polskich sklepach można znaleźć niedrogie zestawy Team Orion Vortex Experience z silnikami ok. 3000 kV oraz zestawy Nosram, które w [link widoczny dla zalogowanych] są na poziomie silników szczotkowych 27T, a cenę zestawu sami widzicie.
Swego czasu znalazłem nawet [link widoczny dla zalogowanych] ze sporymi możliwościami ustawień. Kabel USB do niego kosztuje 50 zł, czyli połowę ceny kabla do GM czy Castle Creations. Więc można tanio?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mav
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 12:30, 17 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
9-10 latek nie przebrnie przez regulamin rajdów, nie wspominając juz o rallycrossie
Jak się ktoś bawi w modelarstwo RC, to prędzej czy później pojawią się volty, ampery i miliamperogodziny. Czy chce czy nie.
Ile średnio Wat pobiera wasz silnik, łatwo policzyć ze wzoru
(Pojemność akumulatora w Ah)/(ilość godzin ciągłej jazdy)*(napięcie akumulatora)
czyli mamy akumulator NiMH 4000mAh (czyli 4Ah) i jeździmy modelem przez 15 minut non stop (czyli 0,25h), wzór na średnie zużycie będzie wyglądał następująco:
4/0,25*7,2=115,2W
I to jest ŚREDNI pobór mocy, przy odpuszczaniu gazu i jeździe "luzem" możemy założyć że silnik nie pobiera prądu, czasem jedziemy na pół gazu, więc żeby wynik był 115W silnik bardzo często musi pobierać 200 a może nawet i 300W.
To dla zrozumienia różnicy pomiędzy średnią a maksymalną mocą.
Co do dyskusji o bezszczotce i szczotce, sprowadźmy ją wreszcie na poziom gdzie model na szczotce i model na bezszczotce ma identyczne osiągi.
Nie wystapi wtedy sytuacja której obawiał się Jarek, że debiutant w klasie N z blaszakiem zostanie skonfrontowany z "szmocą" bezszczotki.
Bezszczotka niepotrzebnie kojarzy sie z ogromnymi mocami... szczotki też maja po 9 zwoi i straszne moce.
Pomysł na ogniwa 2s jaką podał Kit też jest niezła. Ograniczy to "poszukiwanie mocy" a jednocześnie zmniejszy koszt samego pakietu o połowę.
A co do konfrontacji w danych klasach, zadbajmy raczej o przepis "wywalających" liderów np. Nki do wyższych klas. Pod warunkiem że N uznajemy za przedszkole dla jeżdżących. Co wcale nie jest takie oczywiste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 0:06, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Spokojnie Dziewczyny!
Miały być propozycje a wyszło targowisko.
Przedstawię Wam swój punkt widzenia na regulamin.
1. Klasa N ma być tanią, ale przede wszystkim łatwą do wystartowania klasą dla początkujących. Wyjadacze są wyganiani wyżej.
2. Przepisy mają być przejrzyste i łatwe do egzekwowania, żeby BK nie trwało pół dnia.
3. N Junior to nie klasa tylko dodatkowa klasyfikacja, mająca na celu dopingowanie młodzików do walki między sobą, bo jak ciągle widzą się na dole tabeli to ich miny łamią mi serce. Wszyscy ojcowie mnie zrozumieją.
4. O co wam chodzi z tą mocą? Ile razy w ciągu sezonu daliście gaz na maxx? Nasze zawody wygrywa się techniką jazdy, przygotowaniem zawieszenia i doborem opon.
5. Wszelkie zmiany regulaminowe mają być dostosowane do postępu i sprawić że zawody będą sprawiedliwie rozgrywane.
6. W temacie karoserii nie ruszałbym nic. Ponieważ jeśli ktoś chce coś oryginalnego zawsze sobie coś wyszuka, a jeśli jest leniwy to kupi niebieskie subaru.
7. Lekko mnie zdziwienie ogarnia jak część z Was proponuje np wprowadzenie silników BL a potem pyta jak one działają i czym się różnią!
8. Czy regulamin to tylko silnik i regiel?
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loosack
Agressor's Race Team
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 0:57, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ja "w temacie" karoserii:wpiszmy posiadajace kiedykolwiek homologację FIA(bez zastrzezenia ze chodzi o rajdową) Na trasach bedzie ciekawiej ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 9:28, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Proponuję:
Optymistycznie:
N - Pakiety LiFe 2s1p dopuszczone, silnik BL udokumentowane max 130W
Pesymistycznie:
N- zostają blaszaki, dopuszczone 2s1p LiFe
Uzasadnienie:
2s1p LiFe ma niższe napięcie niż Nixx, żywotność jednak już zgoła inna, osiągi w stosunku do dobrego NIxx nie wzrosną. A posłuży zawodnikowi dożywotnio.
S2000
Optymistycznie:
Pakiety dowolne - w tym również Lixx, silniki dotychczasowe lub BL o uzwojeniu gwiazda 17.5T lub więcej zwoi.
Pesymistycznie:
Pakiety Lixx + silnik szczotkowy.
Silnik bezszczotkowy 17.5 zwoja lub więcej + pakiety Nixx
Uzasadnienie:
W każdej z opcji coś ogranicza ten nowocześniejszy element.
Karoserie:
Dopuszcza się karoserie używane w wyścigach górskich typu Pikes Peak, kierowca ma obowiązek udokumentować ich start w przynajmniej 1 zawodach.
Dopuszcza się używanie innych karoserii niż posiadające homologację FIA, kara za ich używanie 5s dla zawodnika doliczane do całego czasu przejazdu rajdu. Nie dopuszcza się karoserii typu "LOLA".
Zawodnicy klas S2000, WRC mają zakaz używanie taśm klejących na więcej niż 30% danej strony modelu. Czyli na przodzie, tyle, boku lub dachu.
Zawodnicy klasy Historycznej mają zakaz używanie taśm klejących na więcej niż 10% danej strony modelu. Czyli na przodzie, tyle, boku lub dachu.
Uzasadnienie: Aerodynamika LOLI ją skreśla. Pozostałe, wprowadźmy trochę kolorytu do naszych przejazdów. Jeśli ktoś bardzo chce być inny i jest skłonny zapłacić za to czasem, to czemu nie?
Taśma klejąca bardziej szpeci trasy rajdowe niż karoserie które nie startowały w rajdach. W klasie N niech ta odrobina druciarstwa pozostanie, w pozostałych jednak zacznijmy czegoś od zawodników wymagać jeśli chodzi o estetykę. Bo jeśli estetyka nie ma znaczenia, to możemy dopuścić WSZYSTKIE karoserie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:21, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
w N podział na junior/senior w klasyfikacji super pomysł. Granica wieku 12l ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke8
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 11:51, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Ale o ile pamietam to z Nki wywalani sa wszyscy jesli przekroczyli dany wiek i maja za soba juz jakis sezon wiec jest sens na taki zapis ??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 17:56, 18 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
luke8 napisał: | Ale o ile pamietam to z Nki wywalani sa wszyscy jesli przekroczyli dany wiek i maja za soba juz jakis sezon wiec jest sens na taki zapis ?? |
Bo uważam, że to rozwiąże te dwa postulaty bardzo słuszne IMHO.
Cytat: | . N Junior to nie klasa tylko dodatkowa klasyfikacja, mająca na celu dopingowanie młodzików do walki między sobą, bo jak ciągle widzą się na dole tabeli to ich miny łamią mi serce. Wszyscy ojcowie mnie zrozumieją. |
Cytat: | nawet gdyby ten młody miał "dryg" do jazdy to i tak dostanie baty. Może przyjdzie drugi raz spróbować i znowu przegra. Trzeciego razu już nie będzie, |
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KiT. dnia Śro 17:57, 18 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł Świtajski
Agressor's Race Team
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 21:45, 17 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie, jest ryzyko, że sponsorka mojej przyszłej bezszczotki przeksięguje środki i spożytkuje je na własne potrzeby , więc proszę o publikację nowego regulaminu.
Dziękuję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|