 |
Toruń Rally Team Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mav
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 7:55, 05 Paź 2009 Temat postu: 7 runda rallycross |
|
|
Mam pytanie do organizatorów: czy rzeczywiście chcecie zastosować zasadę że zawodnik zdublowany podczas kwalifikacji nie będzie miał pomiaru czasu?
Wydaje mi się że przeniesienie żywcem akurat tego przepisu z "dużego" rallycrossu odbije się negatywnie na rozgrywce. W dużym rallycrosie trzeba naprawdę sporo namieszać żeby dostać dubla - okrążenia są dużo dłuższe - około 40 sek (strzelam) a u nas cały bieg potrafi koło 40 sekund trwać...
W naszym 1:10 rallycrosie mały błąd, to od razu prawie pół okrążenia straty, wtedy niewiele trzeba by dostac dubla od mocniejszego zawodnika...
Pomiar czasu miał przeciwdziałać powstawaniu "grup śmierci" gdzie pechowe rozstawienie np. mocnych zawodników w jednej grupie, powodowało że wychodzący z grupy jako drugi, mimo że np. w generalce notowany jest wysoko, walczy już co najwyżej o miejsce 5te.
Niestety zastosowanie przepisu że osoba dublowana nie ma pomiaru czasu spowoduje, że będą zawodnicy którzy nie zostaną dopuszczeni do zawodów (nie uzyskają czasu kwalifikacji).
Wbrew pozorom sytuacja zdublowania, jak już wcześniej wspominałem wcale nie jest trudna.
Wtedy dopiero utworzą się grupy śmierci - Kajman np. pokazał juz parokrotnie że potrafił zdublować wszystkich zawodników w swojej grupie...
Czy to oznacza że powinien tylko on wyjść ze swojej grupy?
Pytam, bo nasze spotkania miały służyć jak najdłuższej zabawie, a akurat ten przepis spowoduje że niektórzy będą mogli spakować manatki w połowie zawodów.
Jest oczywiście na to sposób - wystarczy mimo dubla kazać zawodnikowi podczas kwalifikacji jechać 4ry okrążenia i zmierzyć mu czas...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mav dnia Pon 8:02, 05 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł Szczepkowski
Jazda Miejska Rally Team

Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 503
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 15:39, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Mam niestety podobne odczucia.
Jednak poczekajmy aż swoją opinię wyrażą Bogdan z Michałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 17:04, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
No, trzeba coś wymyśleć, bo jak patrzyłem na kalendarz to jak dobrze widzę zawody są w tą sobotę?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 18:47, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Spokojnie Koledzy!
Boguś to wszystko wyjaśni, ale już teraz mogę was zapewnić, że będziecie jeździć do końca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bogusław Kurtyka
Adminek
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 20:22, 05 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Wtam. Poniżej przedstawiam jak ma wyglądać 7 Runda Rallycross. Jeśli nie zaakceptujecie tej wersji zarody będą rozegrane po "staremu". Proszę się zapoznać.
Przebieg Zawodów
W czasie zawodów odbywają się:
- trening wolny
- trening oficjalny
- trzy serie biegów kwalifikacyjnych. W każdym startować będą maximum 4 samochody.
- biegi finałowe
Trening oficjalny jest obowiązkowy. Kierowca, aby został dopuszczony do dalszej części zawodów (tj. być umieszczonym na liście startowej), musi, co najmniej przejechać samochodem linię startu o własnym napędzie. Jeżeli to nie nastąpi, decyzję o dopuszczeniu do wyścigu z ostatniego pola może podjąć Dyrektor Zawodów na pisemny wniosek Kierowcy.
Każdy kierowca musi uzyskać punkty, co najmniej w dwóch biegach kwalifikacyjnych, aby zostać zakwalifikowanym do biegów finałowych.
W biegu kwalifikacyjnym kierowca otrzyma punkty, jeżeli przejedzie wymaganą regulaminem liczbę okrążeń toru i uzyska czas nie dłuższy niż dwie minuty od zwycięzcy tego biegu. Flaga mety kończy bieg dla wszystkich kierowców. Kierowca zdublowany nie ma zaliczonego biegu kwalifikacyjnego. Każdy bieg kwalifikacyjny powinien być przeprowadzony według tych samych zasad, tj. należy zaczynać od ostatniego miejsca na liście zawodników sklasyfikowanych po kolejnych biegach z uwzględnieniem: dopuszczenia do startu przez Dyrektora Zawodów, uzyskanego czasu, zdobytej liczby punktów.
Dwa ostatnie biegi ustala się wg tabeli:
gdy pozostało kierowców..............bieg ...............zestawienie wg miejsc
8 zawodników.......................przedostatni.......................2-4-6-8
.................................................ostatni .........................1-3-5-7
7 zawodników..........................przedostatni....................2-4-6-7
..................................................ostatni.........................1-3-5
6 zawodników........................przedostatni......................2-4-6
..................................................ostatni........................1-3-5
5 zawodników.........................przedostatni.....................2-4-5
..................................................ostatni........................1-3
Pierwszy bieg kwalifikacyjny - według czasów uzyskanych podczas treningu oficjalnego.
Drugi bieg kwalifikacyjny - według wyników z pierwszego biegu kwalifikacyjnego.
Trzeci bieg kwalifikacyjny - według łącznych wyników z pierwszego i drugiego biegu kwalifikacyjnego.
W każdym biegu kwalifikacyjnym najwyżej sklasyfikowany zawodnik ma prawo, jako pierwszy, do wyboru pola na polach startowych, następnie drugi, trzeci, itd...
Wszystkie biegi kwalifikacyjne odbywają się z pomiarem czasu, a najszybszy kierowca w każdym biegu - otrzyma 1 pkt., drugi 2 pkt. itd.
Kierowca, który nie ukończył biegu kwalifikacyjnego otrzymuje 15 pkt.; nie startował w biegu kwalifikacyjnym - 20 pkt.; został wykluczony z biegu kwalifikacyjnego - 25 pkt.
Do klasyfikacji kierowcy po trzech biegach kwalifikacyjnych liczy się suma punktów z dwóch najlepszych biegów. W przypadku takiej samej liczby punktów, rozstrzyga mniejsza liczba punktów w najgorszym biegu kwalifikacyjnym. W przypadku dalszego braku rozstrzygnięcia, decyduje najlepszy czas biegów kwalifikacyjnych.
Kierowca z najmniejszą liczbą punktów z dwóch biegów kwalifikacyjnych, ma prawo wyboru pola startowego w finale.
Finały B i C odbędą się tylko w przypadku obsady większej niż 50%. Jeżeli skład finału jest mniejszy, nie zostanie on rozegrany a punkty zostaną przyznane kierowcom wg klasyfikacji po biegach kwalifikacyjnych.
W takim przypadku na ostatnie miejsce w finale wyższym, zostanie dopisany kierowca najwyżej sklasyfikowany z pozostałych.
Jak macie pytania proszę o nie. Mam nadzieję że ten system jest zrozumiały.
Pozdrawiam.
[/list]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mav
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 11:57, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Już mi Boguś wszystko wyjaśnił już chyba wszystko zrozumiałem:D
W treningach obowiązkowych zawodnik jedzie sam, jest liczony jego czas na podstawie którego jest tworzona lista do biegów kwalifikacyjnych.
Załóżmy że mamy 20 zawodników, zajmujących miejsca od 1 do 20.
Grupy kwalifikacyjne są tworzone na bieżąco "od końca" czyli pierwsza grupę będą tworzyć zawodnicy 17-18-19-20. Drugą 13-14-15-16, Trzecia 9-10-11-12.
Grupy "od końca" będą tworzone tak długo, aż zostanie 8 lub mniej zawodników, wtedy będą oni rozstawiani według tabelki podanej przez Bogusia w regulaminie.
Co ciekawe, po każdym biegu kwalifikacyjnym, rozdziela się punkty za dany bieg (1mce 1pkt, drugie 2 itd) oraz zostanie stworzona kolejna duża zbiorcza lista kwalifikacyjna do kolejnego biegu. I znowu grupy są tworzone na nowo.
Z początku może się to wydawać zagmatwane, co chwila się jedzie z kimś innym, ale ze sportowego punktu widzenia daje maksymalnie atrakcyjny wynik. Wolniejsi jeżdżą z wolniejszymi, szybsi z szybszymi. Każdy zdobywa punkty w swojej "klasie czasowej".
Zauważmy że czołówka (czyli właśnie grupy stworzone według tabelki) jest dodatkowo porozstawiana tak, by pierwszy zawodnik nie walczył z drugim, 3ci z czwartym itd...
Warto wspomnieć o najfajniejszej moim zdaniem zasadzie w rallycrossie - FINAŁY
Najpierw wybiera się najkorzystniejsze dwa biegi kwalifikacyjne i sumę punktów z tych biegów. Tworzona jest lista do biegów finałowych w kolejności od najmniejszej ilości punktów do największej.
Finały również są rozgrywane "od końca", składy finałów poza ostatnim są ustalane jako 3 osobowe. Ostatni finał (w zależności od ilości zawodników jest to finał C, lub D) może byc 4ro lub 3 osobowy. Jeżeli będzie w nim 2 zawodników, automatycznie zawodnik o mniejszej ilości punktów zostaje uznany za jego zwyciężce.
Zwyciężca "niższego" finału jedzie w wyższym finale na na 4rtej pozycji.
Jak to wygląda w praktyce?
Załóżmy, że jest 10 zawodników w finałach ( Punkty do finałów są wyliczane na podstawie dwóch najlepszych biegów kwalifikacyjnych)
Finał C jest stworzony z 4rech zawodników z końca listy kwalifikacyjnej, czyli (7,8,9,10).
Zwycięzca finału C (powiedzmy że wygrała 9tka) przechodzi do finału B startując z 4rtej pozycji.
Czyli finał B będzie wyglądał następująco (4,5,6,9) - kolejni z listy czyli 4,5,6 oraz 9tka z finału C
Załóżmy że znów wygrała 9tka - analogicznie finał A będzie wyglądał następująco (1,2,3,9).
1,2,3 - miejsca zdobyte podczas kwalifikacji a 4rte to zwyciężca niższego finału - w tym przypadku 9tka.
Generalnie oznacza to, że nawet jak nam coś nie wyjdzie czasówka podczas treningów obowiązkowych, nawet jeśli w
kwalifikacjach też pojedziemy kiepsko, zawsze można powygrywać wszystkie niższe finały i dojść do finału A.
Tak czy siak rozrywka wzrośnie, jeżdżenia będzie też dużo a sędziowie będą musieli troszkę więcej się pomęczyć...
Ufff...mam nadzieję że teraz jest wszystko dobrze.
Boguś...?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mav dnia Wto 14:35, 06 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 16:36, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ja się nie znam, ja chcę jeździć, wy tylko mówcie mi kiedy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mav
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 18:13, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Hehe, ale czasem przyda się zrozumienie przepisów - szybka jazda to jedno - taktyka to drugie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Wto 18:47, 06 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ja wybieram pierwszą opcję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid Kurtyka
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 12:15, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
to ja chce jechac zaraz za Toba Kajman wtedy bedzie pewnosc ze jedziemy wedlug tych samych zasad
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 12:18, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
I to jest podejście zawodnika Który tor jedziemy w sobotę?
BTW, jak pogoda pozwoli to piatek trenujemy!
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Śro 12:19, 07 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Bogusław Kurtyka
Adminek
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 18:11, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Witam. MAV udało Ci się, i mam nadzieję że inni zawodnicy też to załapią. Roboty będzie więcej bo i mogą wystapić kolizje z kwarcami. Dla tego po każdej sesji biegów kwalifikacyjnych będzie serwis dla podliczenia wyników i zmiany częstotliwości jesli taka będzie potrzeba. Dodam tylko że w finałach jedziecie tylko jeden raz (chyba że dany bieg wygrywacie i przechodzicie wyżej) i żeby tylko pogoda dopisala.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 18:17, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Który tor jedziemy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 19:23, 07 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
W kalendarzu pisał Słomczyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|