 |
Toruń Rally Team Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold Jaguszewski
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Wto 22:25, 13 Kwi 2010 Temat postu: Aparatura 2.4GHZ Hobby King GT2 - Recenzja |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Aparatura HobbyKing GT2 jest bardzo ciekawą ofertą dla modelarzy samochodowych.
Działa w systemie 2.4GHZ, zasilania 8x AA.
Po otworzeniu eleganckiego pudełka widzimy nadajnik w kolorystyce czarno pomarańczowej. Z zewnątrz nie posiada żadnych przełączników i tym podobnych rzeczy.
Wszystkie rzeczy są ukryte pod klapką umieszczoną w tylnej części nadajnika. znajdują się tam 3 analogowe trymery, 2 przełączniki rewersów, klawisz ''bind'' i włącznik. Nadajnik nie posiada żadnych cyfrowych wyświetlaczy, cyfrowych regulacji itp, wszystko ustawiamy analogowo, co dla mnie jest plusem, poprostu wygodnej tak mi się to obsługuje, i wychodzi to praktycznie orientacyjnie.
Antena ''łamana'' o 90 stopni nie zajmuje dużo miejsca i nie jest tak długa jak w przypadku klasycznych nadajników FM i AM. Sterujemy za pomocą spustu, który jest wygodny dla palca i koła, które bardzo dobrze trzyma się ręki. Sterowanie w kole jest bardzo czułe, co dla mnie jest dużym plusem, i łatwiej mi wyczuć model.
Poza nadajnikiem w zestawie dostajemy odbiornik, kabel do bindowania, rurkę na antenkę i instrukcje. Odbiornik jest dużo mniejszy od tradycyjnych. Ma wymiary 37x22mm, do tego krótka antenka, która nie wymaga otworu w karoserii, co jest dużym plusem. Wadą tego odbiornika jest zbyt mała odległość między gniazdami kanałów i baterii, przez co czasem wtyczki trzeba wciskać na siłę.
Kabel do bindowania jest bardzo prosty, to wtyczka z połączonymi pinami - i S za pomocą kabelka, bo jej podpięciu i wciśnięciu na nadajniku przycisku ''bind'' w ciągu sekundy odbiornik i nadajnik łączą się ze sobą, nie wymaga to powtarzania, ponieważ programuje się to w pamięci odbiornika.
Instrukcja w języku angielskim, czytelna, nie miałem problemów z jej czytaniem, aczkolwiek żadko się przydaje, bo aparatura jest bardzo prosta w obsłudze.
Na wielki plus należy dodać, iż nadajnik posiada gniazdo trenera, dzięki któremu za pomocą kabla możemy podłączyć go do komputera i używać w symulatorze VRC. Pozatym posiada też gniazdo ładowania.
Podsumowanie:
+
-prostota w budowie
-czułość w sterowaniu
-niska cena
-możliwość używania w symulatorach
-analogowe trymery
-małe wymiary odbiornika
-czytelna instrukcja
-dostępność części zamiennych (odbiornik)
_
-małe odstępy między gniazdami w odbiorniku
-kabel usb i ładowarkę trzeba dokupić
Czy warto kupić ?
Osobiście bardzo polecam, kosztuje tyle co firmowa aparatura FM. Trafiła w moje upodobania. Zdecydowanie warta swojej ceny.
Cennik: (wg hobbycity.com)
Aparatura: $22,79 ~ 70zł
Zapasowy odbiornik: $6,29 ~ 20zł
Linki:
Aparatura:
[link widoczny dla zalogowanych]
Odbiornik:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arnold Jaguszewski dnia Wto 22:29, 13 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke8
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 10:21, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Chyba analogowe trymery to minus a nie plus.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold Jaguszewski
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 14:00, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Akurat dla mnie plus Bardziej mi podchodzą niż cyfrowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke8
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:09, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
LOL nie rob sobie jaj. Ja rozumiem ze kupiles nowy sprzet i jestes zachwycony ale z wad nie rob na sile zalet.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał Wojtysiak
Agressor's Race Team
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Śro 15:17, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Też chciałem to powiedzieć ale się wstrzymałem... Uważam że za 180zł dobrej apki 2,4ghz się nie kupi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke8
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 15:29, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Bo tak naprawde to apka typu RTR z modulem 2.4 coraz wiecej tego na rynku traxxas asso wypuscili podobne ale to nadal podstawowa aparatura.
Rafal to juz nawet o 2.4 nie chodzi bo i FM'a czy syntezy dobrej nie kupisz za taka kase
Brak epa minus. Wracajac do analogowych trymerow jest to minus dla tego ze ciezko ustawic neutrum na skrecie (trudna do uzyskania minimalna korekcja) czy tez gazie (na co czule sa niektore regle).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luke8 dnia Śro 15:34, 14 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał Wojtysiak
Agressor's Race Team
Dołączył: 26 Paź 2009
Posty: 107
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Głowno
|
Wysłany: Śro 15:49, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
luke8 napisał: | Rafal to juz nawet o 2.4 nie chodzi bo i FM'a czy syntezy dobrej nie kupisz za taka kase
|
Dokładnie,ja mówiłem że 2,4 za 180zł dobrej sie nie kupi jak nawet dobrej fm się nie kupi,za dobrą apke 2,4 trzeba wydać 2-3 razy więcej
Arnold
Nie rozumiem dla czego dałeś do plusów też -dostępność części zamiennych (odbiornik) lub -czytelna instrukcja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold Jaguszewski
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 17:13, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
A tam nowy sprzęt, bez zachwytu.
Mi się lepiej trymuje analogowo, może do cyfrowego trymowania zraziłem się przez HL Sprint. Odbiornik i instrukcję dodałem do plusów, bo przynajmniej ktoś o tej aparaturze słyszał, idzie do niej dokupić odbiornik w razie uszkodzenia, i jest instrukcja czytelna i dostępna w internecie. Dla przykładu o mojej poprzedniej HL Sprint nikt nie słyszał.
Mi nie robi brak EPA, ABS czy innych tego typu gadżetów, bo nigdy z nich nie korzystałem, nie korzystam, nie potrzebuję tego.
Dla mnie ta aparatura jest dobra, bo spełnia moje oczekiwania. Nie muszę wydać 600zł za firmowy sprzęt, żeby być zadowolony. Ta w zupełności mi wystarcza.
Wystarczy mi prosta apa, taka jak ta, bo to kierowca się liczy, a nie tylko sprzęt
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Arnold Jaguszewski dnia Śro 17:15, 14 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szymon Suprun
Adminek
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 573
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 20:40, 14 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
To ja przywalę z grubej rury. Co to jest EPA ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold Jaguszewski
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 7:40, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
EPA BRK:
Ustawienie momentu reakcji modelu na wciśnięcie cyngla do tyłu, oraz ustawienie max. prędkości na wstecznym aż do zupełnego wyłączenia wstecznego.
EPA ST:
max. wychylenie serwa skrętu w "L/F" lewo oraz "R/B" w prawo , jeżeli twoje serwo np. za mocno wyciąga drążek aż zaczyna wszystko sie wyginać to , możesz zredukować max. wychylenie by nie zniszczyć układu ster. lub serwa, albo jak w jedną stronę ma inny promień skrętu można to wyrównać programowo.
Regulacja w zakresie od 0 -125 % przełączanie między lewym a prawym wychyleniem przez koło kierownicze.
EPA TH:
( przełączanie między ST a TH klawiszem CHANNEL ) czyli max. ustawienie przepustnicy, regulacja maksymalnych obrotów a co za tym idzie i prędkości ( masz mocny silnik i chcesz dać dziecku do zabawy ale by nie narobił strat zmniejszasz moc ) zakres 0- 125 % R/B - to wsteczny , L/F - to do przodu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke8
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 9:03, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Szymon Suprun napisał: | To ja przywalę z grubej rury. Co to jest EPA ?  |
Regulacja maksymalnego wychylu kazdego z kanalow kazdej strony oddzielnie. W skrocie.
Apropo trymerow kiedy precyzyjniej ustawisz neutrum skretu majac do dyspozycji regulacje skokowa ze 100 pkt czy maly potencjometr?
Arni recenzje powinno sie robic obiektywnie a tutaj widze typowo subiektywne podejscie "mi sie podoba i juz".
Jezeli nadal nie rozumiesz to szkoda tlumaczyc
Niedlugo zachwalisz regulator mechaniczny bo dla ciebie jest bardziej precyzyjny
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luke8 dnia Czw 9:16, 15 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold Jaguszewski
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 11:47, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
No dobra, ustąpię
Ale mam nadzieję, że recenzja przyda się komuś, kto ma w planach kupić ten sprzęt
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 14:05, 15 Kwi 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Niedlugo zachwalisz regulator mechaniczny bo dla ciebie jest bardziej precyzyjny |
Ja wole mechaniczy Nie udało mi się takiego nigdy rozwalić w przeciwieństwie do tych elektronicznych Tylko potrzeba mu chłodzenia jak w Starze.....niech ktoś zrobi jego bezsczotkową wersję pliis .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Paweł Świtajski
Agressor's Race Team
Dołączył: 07 Cze 2008
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 10:58, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Jak wygląda ta akpa z perspektywy ostatniego rallycrossu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Arnold Jaguszewski
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 14:41, 26 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Zakłuca Acomsy (modele z apkami acoms co pare sekund na milisuknde dają wsteczny).
Możliwe, że jest to spowodowane zbyt dużym napięciem z regla.
W czasie jazdy nie ma problemów, ale na starcie jest to dość uciążliwe.
Zmienię regiel i dam znać co z tego wyszło.
Poza tym brak zastrzeżeń.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|