|
Toruń Rally Team Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 13:27, 15 Kwi 2009 Temat postu: Team Losi XXX-S Kajman Everyday Edition |
|
|
Witam,
A znalazła się chwila czasu na uwiecznienie mojego głównego jeździdełka.
Auto ma wiele twarzy/nadwozi, tutaj prezentuję z ostanim ukończonym:
Lotus Elise Racing (HPI 190mm), farby użyte to LRP Vario Saphire kilka warstw dla delikatnego efektu (ciut za mało ale miałem już końcówkę), potem pewien kolor który bym chciał byście sami zgadli jaki był, oraz na sam koniec podkład z LRP Royal Blue (biorąc pod uwagę przecenę na rojnie po 7zł/puszkę idealny do tego celu ). Karoserię wycinała żonka moja, słupki dziurawiłem i malowałem ja, potem ona znowu naklejki. Do tych pierdołek nie mam nerwów
Dosyć tych świecidełek. Jest kilka niedoróbek,ale czasem weny zabraknie
Pod spodem nie jest juz tak ładnie, to auto jeździ i to bardzo dużo. Ma za sobą rok czasu, czyli setki wyjechanych pakietów. W międzyczasie zmieniałem to i owo, wanna została wyszlifowana do przyjęcia pakietów 2s2p LiIon i LiFe na których jeżdżę - wanna łośka ma chyba najwięcej miejsca na rynku na różne takie wynalazki. Mocowania poprzeczki do podłogi są z aluminium, sama poprzeczka grafitowa. Drążki regulacyjne tytanowe z końcówkami RPM. Słupki mocujące karoserię są aluminiowe poza jednym (blizna po bojach z kolegami).
Z tyłu widzimy amortyzatory gwintowane pochdzące z jakiegoś wynalazku Losi, nie wiem co to było, ale chodzą całkiem uczciwie i mają aluminiowe śruby regulacyjne które chodzą lżej niż plastikowe spotykane w niektórych wersjach grafitowych. Sprężyny to Tamiya, kardany aluminiowe (chyba jednak słabsze od stalowych). Rozstaw osi jest powiększony podkładkami (w losim jest taka możlwość), same ośki wahaczy są pokryte Ti-Nitride, jakimś wynalazkiem Losi zwiększającym takie i owakie właściwości materiału
Wieżyczka i kilka innych elementów z grafitu dołożona w trakcie użytkowania. Grafit nie jest mocniejszy od seryjnego tworzywa,jest jednak lżejszy. Poza tym wieżyczka to rzadka wersja z 2 rzędami mocowań drążka. Założone są również tylnie zwrotnice zwiększające rozstaw kół o ok. 5mm na stronę. Niewidoczne aluminiowe hexy pochodzą z Asso TC3/TC4 FT, pasują idealnie.
Z boku widać jak ciasno jest w tym podwoziu. Koła to Pit Shimizu, japoński wynalazek, polecam Twardość 24.
Serwo to Hitec HS-985MG - 0.13s i 12.4kg przy 6v, przez aluminiowy orczyk kręci ułożyskowanym przeze mnie układem kierowniczym. Nie do zaj... zabicia
Regiel to Genius 85, od 5 do 14 cel NiMH lub 2-4cel LiPo/LiIon, 85A/170A wydajność. Wgrany ma najnowszy soft sportowy Graupnera z variable timing i 8 pamięciami nastawów. Z reguły jeżdżony bezsensorowo, ale wanne wypiłowałem aby była możliwość podłączenia się. Limit amper jakiego używam to 60-81A w zależności od programu + 9A turbo.
Silnik to GM Pro 8T delta, silnik o niesamowitej sprawności dzięki czemu praktycznie się nie grzeje jak na swoją moc. Mocy było 580W,ale po zmianie wirnika z 12 na 12.5mm wzrosła Wirnik ma dodatkowo wentylator który nieustannie chłodzi silnik podczas pracy. Zmiana średnicy magnesu rotora spowodowała też większy moment obrotowy oraz mniejsze kV, które seryjnie wynosiło 7400rpm/v. Silnik chłodza dodatkowo dla świętego spokoju 2 radiatory rodem z rcmartu, tanie i wydajne, tym bardziej że dmucha na nie wentylatorek 5v pochodzący z jakiegoś starego laptopa podłączony do BEC.
Przełożożenie jakiego używam to 19 atak, 90 odbiór i wewnętrzne 1.81 co łacznie daje nam 8.57. Przy temp zewnętrznej ok. 15-20stopni silnik ma pracując 33stopnie C, więc można jeszcze dołożyć. Prędkość to 50-60km/h. Chwilowo wystarcza.
Z przodu trochę grafitu, aluminiowe kardany, tłoczyska amortyzatorów są również Ti-Nitride (fajnie widać ścierającą się powierzchnię), górna pokrywa zderzaka z grafitowej wersji, zderzak zaadaptowany z innego podwozia, ładnie dolega do karoserii. Sprężynki znowu Tamiya. Oś odsunięta do przodu dla większego rozstawu. Rdza na śrubkach klasyczna dla metody czyszczenia jaką określam mianem "prysznicowej" Słupki zmęczone ciutke już od rolek
Tutaj widać, że to podwozie jeździ, nie stoi Metalowa środkowa osłona paska usztywnia podwozie oraz daje niższy, centralny środek ciężkości. Silnik również zwieszony jest niżej niż w serii, co odbija się (kamieniami) na jego obudowie
Jak widzicie, całość ciężaru staram się trzymać na środku modelu, owocuje to dość prowadzeniem jakie akurat mi odpowiada. Teoretycznie lewa i prawa strona są równoważne w granicach błędu 20g.
Ot i tyle. Lubie sposób prowadzenia się tego podwozia, jest poza tym dobrym wypośrodkowaniem pomiędzy czasem jazdy a serwisowaniem.
Na codzień przyodziane jest obecnie w ciut inną budę:
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Śro 13:34, 15 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dominik Nowak
Toruń Rally Team
Dołączył: 22 Lut 2006
Posty: 267
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 23:50, 15 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Fajny model ciekawy opis techniczny i dobre zdjęcia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke8
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 12:45, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Spoiler na pugu robi wrazenie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez luke8 dnia Czw 12:46, 16 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 12:48, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
original by team losi fajny i duzy ze statecznikami, ale kurde miekki dosc i peka szybko
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 16:40, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Podwozie super, buda też ładnie wyszła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dawid Kurtyka
Dołączył: 09 Sty 2007
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 23:55, 16 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Kajman Ty masz poprostu moim zdaniem model dopracowany na tip top co z reszta widac po Twoich wynikach na zawodach i wiedzy ktora przy okazji tych zawodow nam przekazujesz;) duzy poklon w Twoja strone
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pią 7:32, 17 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
dzięki No problem, zawsze chętnie pomogę, po tych zdjęciach łatwo spróbować (ci co mają łosia i podobne) moich ustawień, bo pozycja amortyzatorów, miejsca mocowania drążków itp są możliwe do zmiany w większości modeli.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pią 15:20, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Nowe przybranko, tak będziemy występować na najbliższym rallycrossie:
Dzięki Sybil za wycięcie, pomalowanie i oklejenie karoski
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Pią 15:21, 29 Maj 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz Długiński
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica/Toruń
|
Wysłany: Pią 16:05, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
fajna! - dobrze wygląda ten "karbon"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:33, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
czy ja dobrze widzę to są te felgi?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 23:30, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A proszę!!
Te felgi są wypasione!
Aut zupełnie inaczej na nich wygląda.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pią 23:55, 29 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
KiT. napisał: | czy ja dobrze widzę to są te felgi? |
Oczywiście, wiesz że nie zwlekam z decyzjami Koła są git, odpowiednik 21"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piotr Rysz
Elektryczne Cytryny Team
Dołączył: 22 Lip 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Sob 8:34, 30 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
budza super znam ją z seri GT pod nazwa Suzuki Escudo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|