|
Toruń Rally Team Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 9:27, 04 Mar 2009 Temat postu: Tamiya TB-01 Long Suspension - Mitsubishi Lancer Evo 6 |
|
|
Witam,
Naszła mnie chęć pokazania jednego z moich modeli. Jest to dla mnie już klasyczne podwozie TB-01 z nadwoziem Mitsubishi Lancer Evo 6.
Tak to wygląda z zewnątrz:
Auto jest odmianą rajdową, posiada więc stalowy wałek, metalowe dyfry, innerbody (jeszcze nie wycięte leży w pudełku), zabezpieczone przed dostaniem się piasku i kurzu do środka wanny są zarówno silnik jak i układ kierowniczy. Żeby auto się lepiej prowadziło założony został Long Suspension Kit, czyli supertwarde wahacze takie jak w TB Evo 2, 4 kardany z hexami na wieloklinach, inne zwrotnice tylnie i przednie, regulowane śrubami rzymskimi drążki. Dla ochrony całości założyłem też szeroki zderzak od TG10 z przodu. Amortyzatory dla swobodnej pracy zamocowane są w wahaczach na małych metalowych dystansach.
Z elektroniki w tym modelu mamy w tej chwili regulator bezszczotkowy Mtroniks Genesis Pro, zdolność prądowa 75A ciągła i 100A chwilowe, co w praktyce oznacza że obsługuje silniki do 4.5T mniej więcej. Jego ciekawą cechą jest to że działa do 4S LiPo oraz jest w 100% wodoodporny, zimą potrafiłem oblepiać go śniegiem dla lepszeog chłodzenia
Również ciekawą cechą jest wsteczny, który działa od razu po zatrzymaniu kół a powrót do jazdy do przodu następuje natychmiast, nawet jak model się toczy do przodu. W rajdach przydatne.
Odbiornik to standardowy spektrum, serwo takie sobie,ale wystarczający BlueBird 631MG SF z teoretycznym momentem obrotowym przy 6.0V: 6.2kg-cm oraz już bardzo teoretycznym czasem reakcji przy 6.0V: 0.08 sec / 60 stopni. Życie pokazuje że jest to tylko teoria. Ale wystarcza od biedy.
Silnik to Graupner/GM Pro 8T w układzie delta. Jest to silnik o bardzo wysokiej sprawności, jednej z najwyższych jaką znam, fabrycznie miał kV na poziomie 7400 oraz moc przy 7.2v 580W. Ja jednak przebudowałem go i założyłem wirnik z serii EVO3 o większej o 0.5mm średnicy dla większego momentu obrotowego oraz mniejszego fadingu wraz z temperaturą. Dla lepszego chłodzenia na wirniku zamocowany jest wentylator który wydajnie chłodzi silnik i nawet upały nie są mu straszne. Oczywiście mocowanie silnika jest aluminiowe z 4 punktami mocowania do podwozia i płynną regulacją odległości zębatek. Auto jeździ na module zębatek 64dp, odbiór to najtwardsza tamiya a atak to stalowy robitronic. Przełożenie całkowite modelu to niecałe 10, ale i takwystarcza by auto pojechało niecałe 60km/h
Koła to oczywiście Pirelli od HPI, wersja niestety twardsza, ale w zupełności wystarczają, przejechały ze mną już kilka rajdów Na słupkach założone są gąbki aby karoseria nie hałasowała na wybojach
Amortyzatory to oczywiście najlepsze moim zdaniem na świecie Tamiya TRF z super miękkimi sprężynami i długimi końcówkami.
Na każdej osi założone są stabilizatory od TG10, aluminiowe blokady utwardzanych osi wahaczy Tamiya.
Dyfer tylni zalany jest olejem 5000WT a przedni 3000WT. Końcówki drążków mają założone uszczelniające przed piaskiem o-ringi. Układ kierowniczy został wymieniony na cały wykonany z aluminium, ułozyskowany, oczywiście pochodzący od Tamiya Chodzi niewyobrażalnie lekko. Servo saver został zastąpiony orczykiem.
Prześwit auta nie jest zabójczy,ale wystarczający:
Jest tylko jedna rzecz, która mogła zwrócić Waszą uwagę. To auto przejechało w swoim życiu może 300 metrów Mimo że ma świetne prowadzenie, najlepsze jakie widziałem w TB01 LS, jest super przygotowane zarówno do rally jak i onroad, to jego miejsce jest... na półce Tam cieszy moje oko, czasem dla frajdy się nim kawałek przejadę, ale żadnych wyczynów, powoli to już jest unikat który daje większa frajdę z posiadania niż jeżdżenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek Pawski
Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: TORUŃ
|
Wysłany: Śro 9:38, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Eee no Panie Szacun - fajne, fajne stabilizatory - jak dobrze wypatrzyłem.
Ten model ma widać dusze - moim zdaniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mav
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 9:40, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Przy tak małym przebiegu żal każdego następnego metra .
Na zdjęciach nie ma tego efektu, ale na żywo ten lancer prezentuje się zabójczo, no i sama lista wymienionych/poprawionych elementów robi wrażenie.
Aż czasem szkoda że to nie jeździ, a z drugiej strony szkoda gdyby jeździło
Sam mam od roku budę która jeszcze nigdy nie jeździła, też stoi sobie na półeczce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loosack
Agressor's Race Team
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 10:20, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Panowie, ta choroba nazywa się fetyszyzm,
wiem, bo mam...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 14:13, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
e tam na półkę, modele nie powinny umierać stojąc.
Co do serwa, to 661MG różniące się tylko radiatorem i lepszymi FETami (mnie się grzeją), ale szybkość bez obciążenia taka puszczałem ostatnio z Futabą S9551 które ma 0.9 lub 0.85 na 6V (zależy gdzie przeczytasz parametry) i idą łeb w łeb.
Jak miałbym się czepiać BB to raczej za złe neutrum, luzy na zębatkach i rozrzut parametrów... ale każdy kto miał kilka serw i trafi na "lewego" BB widzi od pierwszego uruchomienia, że nie jest dobrze i wymienia na inne.
Powiedz ile to to waży w tej konfiguracji?
Lepiej się prowadzi niż Loś?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 14:38, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
wagę dziś ci sprawdzę, prowadzi się zbliżenie, jednak łoś jest ciut lepszy Po tych modach bardziej do seryjnej tc-4 bym porównał, choć jeździłem takową krótko. Jakby było inaczej to by trafiła na trasy rajdów. Skręt łosia jest nie do podrobienia, co w rajdach ma znaczenie.
Co do prędkości, w pozostałych modelach mam hitec hs-985mg, niby 0.12s i 13kg,a bluebird przy nim to ślimak.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Śro 14:39, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 14:48, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Przepiękne....... Jestem wielkim fanem TB-01, i mi rówinież szkoda patrzeć jak wanna , wachacze itd. się niszczą po jeźdźie, ale nie mam innego wyboru - model masz przerobiony super, ciekawe o ile lepiej jeźdźi od zwykłego TB-01. Faktycznie, najlepiej będzie jak zostanie na tej półce- będzie dobra pamiątka, po czasach kiedy Tamiya zrobiła super rajdówkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 15:30, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Kajman napisał: | wagę dziś ci sprawdzę, prowadzi się zbliżenie, jednak łoś jest ciut lepszy Po tych modach bardziej do seryjnej tc-4 bym porównał, choć jeździłem takową krótko. Jakby było inaczej to by trafiła na trasy rajdów. Skręt łosia jest nie do podrobienia, co w rajdach ma znaczenie.
Co do prędkości, w pozostałych modelach mam hitec hs-985mg, niby 0.12s i 13kg,a bluebird przy nim to ślimak. |
Chętnie porównam te serwa organoleptycznie przy okazji. Pewnie kruczek tkwi w tym jak się zachowują pod obciążeniem. Ta Futaba, tak samo ja na luzie. Tylko jak startuje to wiatraczki schodzą z obrotów, a pracuje na wydzielonym uBEC'u
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 16:25, 04 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
tia, zauważyłem że wbrew powszechym opiniom do drogówki a już na pewno buggy bez 8kg nie podchodź, a najlepiej mieć 10-13kg udżwigu. Wtedy parametry będą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yattaman
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SQ
|
Wysłany: Czw 1:44, 05 Mar 2009 Temat postu: |
|
|
Zostaw nową TB-01 na półce, masz drugą do jazdy LS. Nowe TB to rarytas, zwłaszcza że nie produkowane już.
Niechaj cieszy oko też i następne pokolenie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 9:27, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
A ja wrócę do tematu LS-a jeszcze - czy ta buda evo taka szeroka, czy ty coś wykombinowałeś, by upchnąć tylnie koła pod nią? Próbowałem z różnymi felgami i budami, ale ja swoich tylnich kół do budy nie zmieszczę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke8
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 9:44, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
buda 200mm
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Pon 11:17, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nie, Stigowy LS jest szerszy. Tu jeszcze sie nie zabrałem za temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 13:15, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Poszerzyleś go z tylu kardanami i hexami, czy to seryjne dla LS-a? Przymierzyłem swojego do budy Hpi alfy 156 to było w sam raz - nie wiesz czy z Evo VI hpi będzie tak samo?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|