Forum Toruń Rally Team Strona Główna Toruń Rally Team
Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tamiya TB-01 Long Suspension - Mitsubishi Lancer Evo 6
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Nasze modele
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Śro 9:27, 04 Mar 2009    Temat postu: Tamiya TB-01 Long Suspension - Mitsubishi Lancer Evo 6

Witam,

Naszła mnie chęć pokazania jednego z moich modeli. Jest to dla mnie już klasyczne podwozie TB-01 z nadwoziem Mitsubishi Lancer Evo 6.

Tak to wygląda z zewnątrz:












Auto jest odmianą rajdową, posiada więc stalowy wałek, metalowe dyfry, innerbody (jeszcze nie wycięte leży w pudełku), zabezpieczone przed dostaniem się piasku i kurzu do środka wanny są zarówno silnik jak i układ kierowniczy. Żeby auto się lepiej prowadziło założony został Long Suspension Kit, czyli supertwarde wahacze takie jak w TB Evo 2, 4 kardany z hexami na wieloklinach, inne zwrotnice tylnie i przednie, regulowane śrubami rzymskimi drążki. Dla ochrony całości założyłem też szeroki zderzak od TG10 z przodu. Amortyzatory dla swobodnej pracy zamocowane są w wahaczach na małych metalowych dystansach.








Z elektroniki w tym modelu mamy w tej chwili regulator bezszczotkowy Mtroniks Genesis Pro, zdolność prądowa 75A ciągła i 100A chwilowe, co w praktyce oznacza że obsługuje silniki do 4.5T mniej więcej. Jego ciekawą cechą jest to że działa do 4S LiPo oraz jest w 100% wodoodporny, zimą potrafiłem oblepiać go śniegiem dla lepszeog chłodzenia Smile



Również ciekawą cechą jest wsteczny, który działa od razu po zatrzymaniu kół a powrót do jazdy do przodu następuje natychmiast, nawet jak model się toczy do przodu. W rajdach przydatne.



Odbiornik to standardowy spektrum, serwo takie sobie,ale wystarczający BlueBird 631MG SF z teoretycznym momentem obrotowym przy 6.0V: 6.2kg-cm oraz już bardzo teoretycznym czasem reakcji przy 6.0V: 0.08 sec / 60 stopni. Życie pokazuje że jest to tylko teoria. Ale wystarcza od biedy.
Silnik to Graupner/GM Pro 8T w układzie delta. Jest to silnik o bardzo wysokiej sprawności, jednej z najwyższych jaką znam, fabrycznie miał kV na poziomie 7400 oraz moc przy 7.2v 580W. Ja jednak przebudowałem go i założyłem wirnik z serii EVO3 o większej o 0.5mm średnicy dla większego momentu obrotowego oraz mniejszego fadingu wraz z temperaturą. Dla lepszego chłodzenia na wirniku zamocowany jest wentylator który wydajnie chłodzi silnik i nawet upały nie są mu straszne. Oczywiście mocowanie silnika jest aluminiowe z 4 punktami mocowania do podwozia i płynną regulacją odległości zębatek. Auto jeździ na module zębatek 64dp, odbiór to najtwardsza tamiya a atak to stalowy robitronic. Przełożenie całkowite modelu to niecałe 10, ale i takwystarcza by auto pojechało niecałe 60km/h Smile



Koła to oczywiście Pirelli od HPI, wersja niestety twardsza, ale w zupełności wystarczają, przejechały ze mną już kilka rajdów Smile Na słupkach założone są gąbki aby karoseria nie hałasowała na wybojach Smile



Amortyzatory to oczywiście najlepsze moim zdaniem na świecie Tamiya TRF z super miękkimi sprężynami i długimi końcówkami.



Na każdej osi założone są stabilizatory od TG10, aluminiowe blokady utwardzanych osi wahaczy Tamiya.



Dyfer tylni zalany jest olejem 5000WT a przedni 3000WT. Końcówki drążków mają założone uszczelniające przed piaskiem o-ringi. Układ kierowniczy został wymieniony na cały wykonany z aluminium, ułozyskowany, oczywiście pochodzący od Tamiya Smile Chodzi niewyobrażalnie lekko. Servo saver został zastąpiony orczykiem.

Prześwit auta nie jest zabójczy,ale wystarczający:



Jest tylko jedna rzecz, która mogła zwrócić Waszą uwagę. To auto przejechało w swoim życiu może 300 metrów Smile Mimo że ma świetne prowadzenie, najlepsze jakie widziałem w TB01 LS, jest super przygotowane zarówno do rally jak i onroad, to jego miejsce jest... na półce Smile Tam cieszy moje oko, czasem dla frajdy się nim kawałek przejadę, ale żadnych wyczynów, powoli to już jest unikat który daje większa frajdę z posiadania niż jeżdżenia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek Pawski




Dołączył: 04 Gru 2007
Posty: 250
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: TORUŃ

PostWysłany: Śro 9:38, 04 Mar 2009    Temat postu:

Eee no Panie Szacun - fajne, fajne stabilizatory - jak dobrze wypatrzyłem.
Ten model ma widać dusze Smile - moim zdaniem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mav




Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 9:40, 04 Mar 2009    Temat postu:

Przy tak małym przebiegu żal każdego następnego metra .
Na zdjęciach nie ma tego efektu, ale na żywo ten lancer prezentuje się zabójczo, no i sama lista wymienionych/poprawionych elementów robi wrażenie.
Aż czasem szkoda że to nie jeździ, a z drugiej strony szkoda gdyby jeździło Very Happy

Sam mam od roku budę która jeszcze nigdy nie jeździła, też stoi sobie na półeczce Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
loosack
Agressor's Race Team



Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 10:20, 04 Mar 2009    Temat postu:

Panowie, ta choroba nazywa się fetyszyzm,
wiem, bo mam...Smile
Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 14:13, 04 Mar 2009    Temat postu:

e tam na półkę, modele nie powinny umierać stojąc.
Co do serwa, to 661MG różniące się tylko radiatorem i lepszymi FETami (mnie się grzeją), ale szybkość bez obciążenia taka puszczałem ostatnio z Futabą S9551 które ma 0.9 lub 0.85 na 6V (zależy gdzie przeczytasz parametry) i idą łeb w łeb.

Jak miałbym się czepiać BB to raczej za złe neutrum, luzy na zębatkach i rozrzut parametrów... ale każdy kto miał kilka serw i trafi na "lewego" BB widzi od pierwszego uruchomienia, że nie jest dobrze i wymienia na inne.

Powiedz ile to to waży w tej konfiguracji?

Lepiej się prowadzi niż Loś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Śro 14:38, 04 Mar 2009    Temat postu:

wagę dziś ci sprawdzę, prowadzi się zbliżenie, jednak łoś jest ciut lepszy Smile Po tych modach bardziej do seryjnej tc-4 bym porównał, choć jeździłem takową krótko. Jakby było inaczej to by trafiła na trasy rajdów. Skręt łosia jest nie do podrobienia, co w rajdach ma znaczenie.
Co do prędkości, w pozostałych modelach mam hitec hs-985mg, niby 0.12s i 13kg,a bluebird przy nim to ślimak.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Kajman dnia Śro 14:39, 04 Mar 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Śro 14:48, 04 Mar 2009    Temat postu:

Przepiękne....... Smile Jestem wielkim fanem TB-01, i mi rówinież szkoda patrzeć jak wanna , wachacze itd. się niszczą po jeźdźie, ale nie mam innego wyboru - model masz przerobiony super, ciekawe o ile lepiej jeźdźi od zwykłego TB-01. Faktycznie, najlepiej będzie jak zostanie na tej półce- będzie dobra pamiątka, po czasach kiedy Tamiya zrobiła super rajdówkę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 15:30, 04 Mar 2009    Temat postu:

Kajman napisał:
wagę dziś ci sprawdzę, prowadzi się zbliżenie, jednak łoś jest ciut lepszy Smile Po tych modach bardziej do seryjnej tc-4 bym porównał, choć jeździłem takową krótko. Jakby było inaczej to by trafiła na trasy rajdów. Skręt łosia jest nie do podrobienia, co w rajdach ma znaczenie.
Co do prędkości, w pozostałych modelach mam hitec hs-985mg, niby 0.12s i 13kg,a bluebird przy nim to ślimak.


Chętnie porównam te serwa organoleptycznie przy okazji. Pewnie kruczek tkwi w tym jak się zachowują pod obciążeniem. Ta Futaba, tak samo ja na luzie. Tylko jak startuje to wiatraczki schodzą z obrotów, a pracuje na wydzielonym uBEC'u


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Śro 16:25, 04 Mar 2009    Temat postu:

tia, zauważyłem że wbrew powszechym opiniom do drogówki a już na pewno buggy bez 8kg nie podchodź, a najlepiej mieć 10-13kg udżwigu. Wtedy parametry będą.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yattaman




Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SQ

PostWysłany: Czw 1:44, 05 Mar 2009    Temat postu:

Zostaw nową TB-01 na półce, masz drugą do jazdy LS. Nowe TB to rarytas, zwłaszcza że nie produkowane już.
Niechaj cieszy oko też i następne pokolenie... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 9:27, 03 Sie 2009    Temat postu:

A ja wrócę do tematu LS-a jeszcze - czy ta buda evo taka szeroka, czy ty coś wykombinowałeś, by upchnąć tylnie koła pod nią? Smile Próbowałem z różnymi felgami i budami, ale ja swoich tylnich kół do budy nie zmieszczę.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
luke8




Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 9:44, 03 Sie 2009    Temat postu:

buda 200mm

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Pon 11:17, 03 Sie 2009    Temat postu:

Nie, Stigowy LS jest szerszy. Tu jeszcze sie nie zabrałem za temat.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 13:15, 03 Sie 2009    Temat postu:

Poszerzyleś go z tylu kardanami i hexami, czy to seryjne dla LS-a? Przymierzyłem swojego do budy Hpi alfy 156 to było w sam raz - nie wiesz czy z Evo VI hpi będzie tak samo?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Pon 16:34, 03 Sie 2009    Temat postu:

To nie jest seryjne. I coś jeszcze tam jest Smile Evo weź 200mm to zapasi.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Nasze modele Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin