Jakub Mierzyński
McRae Rally Team
Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 14:20, 29 Kwi 2010 Temat postu: Prawdopodobnie pierwsza rajdówka RC... |
|
|
Hej,
miałem ostatnio niesamowitego fuksa kupić do mojej kolekcji starych Tamiyiek niezwykłe auto . A konkretnie Opla Ascona 400 Rally, model bazujący na tym samym podwoziu co Audi Quattro GR.4.
Info ogólne.
Samochód został zaprezentowany przez Tamiyię 7 Listopada 1983r (tak, tak ma 27 lat ). Jego numer seryjny (58037) oznacza że jest to 37 model w historii Tamiyi (pierwsze było Porsche 934 w skali 1/12 z 1976r.).
Nadwozie.
Karoseria samochodu, montowana z przodu na pojedyńczym słupku, a z tyłu zaczepem na roll barze, składa się 3 części - plastikowego przodu, który ma dokręcone dodatkowe reflektory, lexanowego środka oraz tyłu, również plastikowego. Tamiya zrobiła w ten sposób karoserię, aby lepiej odwzorować przód i tył auta, ponieważ formy lexanowe nie były jeszcze zbyt dokładne.
Podwozie.
Jak widać na zdjęciach auto jest dośc nietypowe - wysokie, szerokie, bardziej przypominające bagusa niż rajdówkę. I jest w tym prawda ponieważ podwozie to konstrukcja monster trucka (Wild Whelly), który był przeznaczony do jazdy na tylnych kołach. Wymieniono mu budę, koła i dano figurkę kierowcy, aby otrzymać auto rajdowe . Z przodu jest niezależne zawieszenie na wahaczach, z tyłu most napędowy i zamontowany nad nim silnik. Amortyzatory to same sprężyny, które poruszają się na długich śrubach. Nietypowe jest też mocowanie kół - z przodu felgi do których wkręcone są łożyska przykręcamy śrobkami do zwrotnic, z tyłu znanymi wszystkim nakrętkami . Całośc jest cięzka (ponad 2kg) i wymagająca w czasie jazdy ponieważ środek ciężkości jest niewyobrażalnie wysoko (pakiet montowany za figurką). Jedną z śmieszniejszych rzeczy jest to, że choć auto jest na bazie terenówki, a jego prześwit pod wanną wynosi jakieś 5-4 centymetry, to wszystko psuje most, który wisi ok. 2cm nad nawierzchnią .
Cechy szczególne.
Jedną z fajnych cech tego leciwego auta jest przykręcany, w pełni wodoodporny box na elektronikę znajdujący się pod klapką na której jest figurka kierowcy. W środku widzicie wtyczkę, która idzie od silnika. Podpinało się ją do regulatora mechanicznego (ale ciut innego, od tych które jeszcze można znaleźć).
Napęd.
Napęd jest przenoszony z silnika poprzez zębatki, do króciuteńkiego wałka, który napędza koło zębate dyfra.
Mój egzemplarz.
Mój egzemplarz jest w dobrym stanie, patrząc na wiek. Oponki są praktycznie niezużyte (nowy komplet jest za 400zł), łożyska chodzą super, zawieszenie, podobnie jak napęd, nie nosi śladów zniszczenia.
Lista zakupów
Z części które będzie trzeba wymienić lub dokupić to: nowa lexanowa część budy wraz z naklejkami (niestety muszę kupić reprodukcję z Kanady, ponieważ oryginały są praktycznie nie do znalezienia, a jak już to po chorych cenach), woreczek oryginalnych śrubek, przedni zderzak, wanna i jej pokrywa (te są poklejone i powiercone), przedni słupek budy oraz regiel. W między czasie trzeba odmalować felgi oraz plastikowe elementy karoserii.
Jazda.
Jako że niemam do auta regulatora i pakietu to mogę wam pokazać jedynie oficjalne wideo Tamiyi http://www.youtube.com/watch?v=s2px_b6Juh4
Ceny.
To auto, jak i Quattro jest dziś bardzo rzadkie, więc ciężko oszacować ceny, aczkolwiek same podwozia w dużo gorszym stanie od mojego chodzą w cenach 400zł. Za nowy, niezłożony model w pudełku trzeba zapłacić nawet 3000zł!!! Także jest to dobra lokata kapitału. Mama mówiła, że jak będzie trzeba kasy, to mi go zabierze i sprzeda
Pozdrawiam .
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Jakub Mierzyński dnia Pią 10:26, 04 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|