Forum Toruń Rally Team Strona Główna Toruń Rally Team
Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prawdopodobnie pierwsza rajdówka RC...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Nasze modele
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 14:20, 29 Kwi 2010    Temat postu: Prawdopodobnie pierwsza rajdówka RC...

Hej,
miałem ostatnio niesamowitego fuksa kupić do mojej kolekcji starych Tamiyiek niezwykłe auto Very Happy . A konkretnie Opla Ascona 400 Rally, model bazujący na tym samym podwoziu co Audi Quattro GR.4.
Info ogólne.
Samochód został zaprezentowany przez Tamiyię 7 Listopada 1983r (tak, tak ma 27 lat Twisted Evil ). Jego numer seryjny (58037) oznacza że jest to 37 model w historii Tamiyi (pierwsze było Porsche 934 w skali 1/12 z 1976r.).
Nadwozie.
Karoseria samochodu, montowana z przodu na pojedyńczym słupku, a z tyłu zaczepem na roll barze, składa się 3 części - plastikowego przodu, który ma dokręcone dodatkowe reflektory, lexanowego środka oraz tyłu, również plastikowego. Tamiya zrobiła w ten sposób karoserię, aby lepiej odwzorować przód i tył auta, ponieważ formy lexanowe nie były jeszcze zbyt dokładne.





Podwozie.
Jak widać na zdjęciach auto jest dośc nietypowe - wysokie, szerokie, bardziej przypominające bagusa niż rajdówkę. I jest w tym prawda ponieważ podwozie to konstrukcja monster trucka (Wild Whelly), który był przeznaczony do jazdy na tylnych kołach. Wymieniono mu budę, koła i dano figurkę kierowcy, aby otrzymać auto rajdowe Razz . Z przodu jest niezależne zawieszenie na wahaczach, z tyłu most napędowy i zamontowany nad nim silnik. Amortyzatory to same sprężyny, które poruszają się na długich śrubach. Nietypowe jest też mocowanie kół - z przodu felgi do których wkręcone są łożyska przykręcamy śrobkami do zwrotnic, z tyłu znanymi wszystkim nakrętkami Wink . Całośc jest cięzka (ponad 2kg) i wymagająca w czasie jazdy ponieważ środek ciężkości jest niewyobrażalnie wysoko (pakiet montowany za figurką). Jedną z śmieszniejszych rzeczy jest to, że choć auto jest na bazie terenówki, a jego prześwit pod wanną wynosi jakieś 5-4 centymetry, to wszystko psuje most, który wisi ok. 2cm nad nawierzchnią Smile .






Cechy szczególne.
Jedną z fajnych cech tego leciwego auta jest przykręcany, w pełni wodoodporny box na elektronikę znajdujący się pod klapką na której jest figurka kierowcy. W środku widzicie wtyczkę, która idzie od silnika. Podpinało się ją do regulatora mechanicznego (ale ciut innego, od tych które jeszcze można znaleźć).



Napęd.
Napęd jest przenoszony z silnika poprzez zębatki, do króciuteńkiego wałka, który napędza koło zębate dyfra.



Mój egzemplarz.
Mój egzemplarz jest w dobrym stanie, patrząc na wiek. Oponki są praktycznie niezużyte (nowy komplet jest za 400zł), łożyska chodzą super, zawieszenie, podobnie jak napęd, nie nosi śladów zniszczenia.

Lista zakupów Rolling Eyes
Z części które będzie trzeba wymienić lub dokupić to: nowa lexanowa część budy wraz z naklejkami (niestety muszę kupić reprodukcję z Kanady, ponieważ oryginały są praktycznie nie do znalezienia, a jak już to po chorych cenach), woreczek oryginalnych śrubek, przedni zderzak, wanna i jej pokrywa (te są poklejone i powiercone), przedni słupek budy oraz regiel. W między czasie trzeba odmalować felgi oraz plastikowe elementy karoserii.

Jazda.
Jako że niemam do auta regulatora i pakietu to mogę wam pokazać jedynie oficjalne wideo Tamiyi http://www.youtube.com/watch?v=s2px_b6Juh4

Ceny.
To auto, jak i Quattro jest dziś bardzo rzadkie, więc ciężko oszacować ceny, aczkolwiek same podwozia w dużo gorszym stanie od mojego chodzą w cenach 400zł. Za nowy, niezłożony model w pudełku trzeba zapłacić nawet 3000zł!!! Także jest to dobra lokata kapitału. Mama mówiła, że jak będzie trzeba kasy, to mi go zabierze i sprzeda Razz

Pozdrawiam Smile .


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Jakub Mierzyński dnia Pią 10:26, 04 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mav




Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pią 7:15, 30 Kwi 2010    Temat postu:

Bardzo ładne zdjęcia i fajny kawał historii...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
over52




Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 11:03, 30 Cze 2010    Temat postu:

jest na chodzie ??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jakub Mierzyński
McRae Rally Team



Dołączył: 10 Mar 2008
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Czw 13:13, 01 Lip 2010    Temat postu:

Mechanicznie tak, lecz nie mam regla, aby go uruchomić.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Nasze modele Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin