|
Toruń Rally Team Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 14:17, 01 Sie 2009 Temat postu: TC4FT ustawienia tunning. |
|
|
No tym oto wątkiem rozpocznę rozważania na temat jak ustawiać TC4FT
Amortyzatory
Zasada generalna przód ma szybciej odpowiadać i być twardszy.
Dla naszych potrzeb używamy tłoczków No.2 oraz olejów 35-45.
Sprężyny nie używam na asfalt szuter niczego twardszego niż złote na przodzie (19.5 lbs), oraz blue na tyle (17.0 lbs)
Ostatnim odkryciem jest włożenie na tył złotych sprężyn z losi. Są bardziej miękkie niż Blue Asso (czyli niż 17.0 lbs), porównywalne ze srebrnymi (14.5 lbs), ale mają więcej zwoi i są jakby bardziej 'liniowe'.
Zjawiska które staram się minimalizować przez pracę zwieszenia to niechęć do skrętu w jego pierwszej fazie oraz wożenie tyłka w drugiej cechy charakterystyczne modeli z rodziny TC3xx/TC4xx.
By bawić się na szutrze używam tłoczków od przodu Asso B4 0.71" są o.k.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 16:12, 01 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Gometria
Ponieważ tył TC4FT jest dziwny... to trzeba go stabilizować. Generalnie na przyczepnych torach 2.5st i 3.0st to podstawa. Jeżdżę tak i tak. Pewnie bym jeździł 2.5 ale ma tylko jeden taki setup więc drugi model 3.0st.
Przód ostatnio dałem się przekonać Kajmanowi i robię rozbieżnie na 1.5st, jest ciut wolniej na wyjściu z zakrętu ale można z większą prędkością wejść.
Kąty pochylenia kół jeszcze są przedmiotem eksperymentów. Skłaniam się ku wartościom 1.0, 0.5, 0.0. więcej na przodzie.
Akerman tu mam mieszane uczucia ale jednak zewnętrzne otwory na zwrotnicach.
Kąt wyprzedzenia zwrotnic.
Chyba 4.0 to mój ulubieniec.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Sob 20:20, 01 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Wsadziłeś dyfer zamiast spoola?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 23:03, 01 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
wsadziłem dyfra zamiast spool'a i wsadziłem do amortyzatorów bummery z TRF'ów. Obie zmiany na korzyść jeżeli chodzi o zdolność do skręcania.
Dodatkowo na piankach zakręt był pokonywany w poślizgu co dodawało uroku zabawie. Co więcej zachowywało się na pulsującym gazie tak jak powinno, czyli tył ciut wcześniej odlatywał przód ciut mniej i trochę później, na wyjściu trzeba było się pilnować z gazem i chęcią do prostowania...
Bardzo miłe jazda z synem na placu średniego rozmiaru...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:35, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
właśnie testuję amortyzatory VCS2 i pierwsze przymiarki pokazują, że "wolą gęstrzy olej, czyli sam w sobie mają mniejsze opory ruchu. Zalewanie z zakresu 40-50.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Śro 8:59, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Nie lubię tych amorów, przeciekały nałogowo w moim TC5F, w TC5R chwilowo trzymają,ale nie ufam im. A co do oleju, to 35 jest też spoko, chyba najbardziej uniwersalny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:55, 05 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
a przeciekały Ci górą czy dołem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 7:59, 06 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
górą na bank, dołem jeszcze nie jestem pewien
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:12, 06 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Brak dużej pianki? Czy były złożone z nią?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Czw 8:14, 06 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
z nia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 21:37, 26 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
więc ja nie mam powodów by narzekać na amortyzatory V2. Mam już chyba ich wszystkie odmiany. Są dobre.
Kolejne spostrzeżenie: przełożenie silnika.
Co do zasady wiadomo, że TC4 w dowolnej wersji wozi tyłkiem. Ostatnie ustawienia pokazały, że czym mniejsze przełożenie (1:5 - 1-6.5) tym wozi mniej. Prawdopodobnie jest to związane, że w neutralnej pozycji cyngla przed wejściem w zakręt silnik efektywnie mniej hamuje, tylnią oś i nie zrywa ona tak przyczepności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
loosack
Agressor's Race Team
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 1:00, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Cześć, topic odgrzany więc wrzucę trzy groszę: tydzień temu zakupiłem używane TC4 w wersji FT - z Francji via ebay. Jak nowe, tylko te dwie płyty carbonu mnie trochę przerażają, szkoda na moje harce i dzwonki ...Z przodu mam one-waya, odbiór 72, zamówiłem 2 ataki, dyfer kulowy zamiast one-waya i rain cover. Amory i sprężyny mam niebieskie- poczekam na pierwsze testy ze zmianami wg modyfikacji KiTa...Czy poza/oprócz rain cover zasłaniacie jakoś zębatki przed kamykami/kurzem? Jest sens dokupić wannę i robić downgrade ze względu na za dużą sztywność/delikatność podwozia lub mój brak umiejętności? Czy 25/72 i 30/72 to na początek rozsądne przełożenia jeśli chcę spróbować z BL 13.5T 3.100 kv( 155 W nosram za całe 130 zł). To moje początki w technice BL więc celowo wziąłem z niskiej półki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kajman
Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 14 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bdg
|
Wysłany: Nie 10:43, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ja tam węglowe tc4 mam właśnie do katowania na ciężkim terenie i w okrutny sposób, znosi to dobrze. Zaopatrz się w zapasowe kardany.
Po terenie jeżdżę bez innerbody, ale może dlatego że żadne mi nie pasuje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Nie 13:52, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ja rain cover używam tylko jak jest mokro.
Na szutrze się nie sprawdza bo zatrzymuje kamienie i niszczą zębatki
Prawie ciągle śmigam bez jakichkolwiek osłon, jedynie na szutrze osłaniam układ kierowniczy bo kamienie go blokują.
Płyty węglowe są o niebo wytrzymalsze niż standardowe wanny.
Ja moim śmigam już 2 sezon i jestem super zadowolony.
Co do setu zawiasu to musisz sam pod siebie dobrać optymalny.
Jak coś mam trochę sprężyn to możesz sobie po testować i zamówić co Ci podejdzie najbardziej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
yattaman
Dołączył: 04 Maj 2008
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: SQ
|
Wysłany: Nie 23:21, 27 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
loosack napisał: | Czy poza/oprócz rain cover zasłaniacie jakoś zębatki przed kamykami/kurzem? |
Jeździłem kiedyś TB-02 które ma zabudowane zębatki - teoretycnie...
Zawsze jakieś ziarnko piasku się dostało, czy to przez silnik czy to " nie wiem skąd ". To co wpadło było w środku do czasu , aż nie znalazło się między zębatkami. Były więc problemy z wytartymi zębatkami, wystarczyło wyciąć otwór na dole wanny umożliwający "wyjście" piasku z obudowy. Wbrew logice a jednak pomogło. Piasek nie szkodzi odkrytym zębatkom. Rain cover jedynie na mokre lub duże kamienie, które mogą blokować układ kierowniczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|