|
Toruń Rally Team Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:29, 29 Kwi 2009 Temat postu: TC4 Stock serwisowy czyli co trzeba mieć ze sobą. |
|
|
Skoro już będzie więcej niż rok jak jeżdżę tym modelem to napiszę co trzeba mieć ze sobą czyli co ulega awarii.
1. C-Hub to część którą najczęściej łamię, ale jest tania i to moja strefa zgniotu. Niestety te o kontach innych niż 0st nie są zamienne prawa/lewa strona.[31015]
2. Wahacz przedni [31006] szczerze mówiąc nie widzę sensu stosowania Carbonowego
3. mocowanie wahaczy nie łamię bo mam komplet aluminiowych, ale naturalnemu zużyciu podlegają gniazda [31010].
4. Dyferencjały [3908] są do niczego, zastąpienie ich lekkimi stalowymi rozwiązuje temat, ale bieżnie i tak będą się zużywać, kulki zalecam wymienić na ceramiczne spokój gwarantowany
5. Zębatki kątowe [3914] tych trzeba zawsze mieć dwa komplety, podlegają zużyciu, dodatkowo jak coś wpadnie do skrzyni dyferencjału to robią one za młynek a bardzo źle to znoszą.
6. Śruba trzymająca C-Hub od dołu [3875] oj już chyba ze cztery zgubiłem, na szczęście tania jak barszcz.
7. Kilka razy widziałem złamaną zwrotnicę, ale sam tego nie doświadczyłem. Podam dla przyzwoitości [31004] ostatnio włożyłem alu gpm i mam mieszane uczucia jak z całym alu od gpm
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KiT. dnia Śro 23:41, 29 Kwi 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 22:40, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Mi udało się złamać kilka wahaczy i jedną zwrotnicę.
Zmieliłem też 2 komplety zębatek od dyfra.
Od siebie dodam, że warto mieć jakiegoś dremela żeby obrobione śrubki przerabiać na wkrętak płaski.
Najgorsze są te króciutkie niebieskie, praktycznie jednorazowe.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
luke8
Dołączył: 27 Lis 2007
Posty: 460
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 23:20, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Jak mialem tc3 to glownie lecialy mi wachacze przednie zuzylem chyba z 3 kpl w ciagu kilku miesiecy jazd rekreacyjnych (srednio co 2-3 spoty wachacz sie poddawal) obojetnie czy zwykle czy grafit
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 23:43, 29 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
do niebieskich imbusowych śrub to najlepiej nadają się torxy, nabijasz i masz. Tylko ja wymieniam bo jeśli gniazdo jest wyślizgane to też gwint jest w nie najlepszym stanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 7:50, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Też nabijam torx, ale nie zawsze uda się tak odkręcić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:09, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
to w nabity ślad nabijam większy torx. To jest alu i to niezbyt twarde. Musi zadziałać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mav
Dołączył: 19 Gru 2007
Posty: 299
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 11:11, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
My w lossi wymieniamy takie śruby na gwint metryczny M3, wystarczy gwintownikiem zrobić gwint w podwoziu i problem z głowy. Gniazdo Hex do odkręcania zwiększa się z 1.5 na 2 i to już prawie generalnie załatwia ryzyko uszkodzenia gniazda...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 12:19, 30 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
ja w B4 i TC4 używam calowych a powyższą procedurę (przejścia na większy metryczny) stosuje jak zerwę gwint w gnieździe. Tanie i skuteczne. I zawsze jest backup.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzysztof Krajewski
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 0:34, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Po zamontowaniu bez szczotkowego silnika w prawie RTR trzeba wymienić:
dyferencjały (montowane fabrycznie są plastikowe),
półosie (również z tworzywa sztucznego).
Załatwiłem to dosłownie po 30 minutach jazdy. Dyferencjały po prostu stopiły się mimo uprzedniego, dokładnego czyszczenia i smarowania. Półosie rozpadły się w drobny mak. Niestety min. z tego powodu mam przerwę w brykaniu.
W sprawie wahaczy to oczywiście zależy od jazdy - ja również na swoim koncie mam połamany wahacz - a c-hub o dziwo wytrzymał
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 9:31, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Ja mam uraz do nabijania torx od czasu jak uparłem się, że odzyskam zębatkę atakującą z silnika.
W efekcie końcowym musiałem wymienić wirnik a zębatę i tak rozwiercałem
Więz jak za pierwszym razem nie idzie to dremel i płaski wkrętak. Zawsze działa!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:31, 01 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
tak plastikowe dyferencjały w TC4 to porażka, jak ktoś stosuje należy podkleić bieżnie, ale to też niewiele daje. Przejście na lekkie stalowe oszczędza wielu nerwów i wydatków (lepsze bieżnie, trwalsze kubki i nakrętka mosiądz nie alu gdzie zerwanie gwintu to moment).
Półosie jeżdziłem na alu na alu z wersji FT i na tych kompozytowych.
Fakt kompozytowe są mniej trwałe, ale nie jest tragicznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Sob 14:24, 02 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
KiT a możesz podać katalog tych dyfrów?
Rozwaliłem wczoraj jednego "plastika", mam jeszcze mały zapas ale mi się kończy.
Więc nie widzę sensu kupowania kolejnego "plastika".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 23:34, 03 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
1766 kielichy
[link widoczny dla zalogowanych]
Bieżnie i nowe mocowanie czpienia:
[link widoczny dla zalogowanych]
a tu całość, chyba ciut inne kielichy ale to nie ma znaczenia:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michał Sybilski
Adminek
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pon 10:27, 04 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
Dzięki!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KiT.
Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 9 razy Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 14:24, 05 Maj 2009 Temat postu: |
|
|
A do mnie właśnie doszła przesyłka TC4FT z ebaya i kupa części (samych amortyzatorów doliczyłem się ze 20, wahaczy podobnie).
W praktyce to oznacza, że mój stock serwisowy starczy na trzy lata przy obecnym tempie zużycia komponentów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|