Forum Toruń Rally Team Strona Główna Toruń Rally Team
Toruń Rally Team i Toruński Klub Motorowy zapraszają !
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

TC4 Stock serwisowy czyli co trzeba mieć ze sobą.
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 9:57, 13 Maj 2009    Temat postu:

Zmontowałem właśnie zestaw amortyzatorów do rally na bazie dedykowanych aluminiowych amortyzatorów z gwintowanym korpusem do TC4.

Modyfikacja polegała na zmianie tłoczyska na:
[link widoczny dla zalogowanych]

a także na założeniu sprężyn:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

olej 35/40. Zobaczymy jak to się zachowa w realu.

Tak na marginesie TC4FT daje możliwość na uzyskanie większego prześwitu przy mniejszym kącie pracy półosi niż TC4 (nie trzeba tak wysoko podnosić obudów dyferencjałów. Paradoksalnie więc delikatniejszy model lepiej nadaje się do rally. Pocieszeniem może być wiadomość, że raincover do TC4FT jest dużo lepiej dopasowany niż do TC4, gdzie adaptuje się go od modelu TC3.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 9:34, 14 Maj 2009    Temat postu:

Też zakupiłem ten zestaw.
Brakuje mi tylko tłoczysk.
Olej 25 taki jak zaleca asso.
Jak złoże to testy i dam znać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:59, 14 Maj 2009    Temat postu:

ja wkładam tłoczki No 2 i ciut gęstszy olej. Jest wtedy szybsza odpowiedź na drobne nierówności.


W modelach Team Associated jedyna rzecz jaka ulega awarii szczególnie przy wysokoobrotowych silnikach to miejsce łączenia półosi z shaftem koła, czyli tzw. przegub CVA.

Awaria jest banalna, niezależnie czy stosuje się loctite, czy nie wcześniej lub później gubimy pin spinający dwa elementy. Co ciekawe nawet stosowanie pierścienia zabezpieczającego w B44 nie uchroniło mnie przez tą awarią (a w B44 jeszcze można zgubić ten pin z wałów przeniesienia napędu na przód lub na tył, co też uczyniłem dwukrotnie z każdego).

Pewnym zabezpieczeniem (ale nie na 100% bo jeden taki też mi wypadł) jest wykonanie małego na-frezu w miejscu gdzie śruba imbusowa dociska pin.

Tak czy inaczej pinów zgubiłem już około 12, zaś jedyny sposób ich legalnego nabycia (ten rozmiar nie występuje jaka osobny element) jest kupienie zestawu naprawczego do CVA:

[link widoczny dla zalogowanych]

Ponieważ jakoś pozostałe elementy z tego zestawu ani się nie gubią ani nie psują, pin ważący poniżej grama jest najdroższym w stosunku do masy kawałkiem metalu jaki trzeba kupić (wychodzi ponad 30zł za każdy gram pina w zestawie jak policzyć koszty przesyłki, to jeden pin wyjdzie ze 20zł)

Opcja zrób to sam.

PIN ma wymiar 1,58mm x 11.2mm i jest wykonany z hartowanej stali.

Kupujemy na allegro:
[link widoczny dla zalogowanych]
dziesięć wierteł HSS o średnicy 1.6mm

Ten typ wiertła ma kilka zalet:
- metal hartowany o odpowiedniej twardości;
- anodowaną powierzchnię, po której śruba dociskająca nie będzie się ślizgać;
- odpowiednią długość by albo z jednego wiertła z obszaru nieroboczego wykonać dwa piny, lub jeden pin i dalej mieć pełnowartościowe wiertło (przydaje się do wykonywania otworów w półosiach jak się wyrobią te od pina właśnie, ma dość ostry kąt wierzchołkowy i nie przemieszcza się względem zaznaczenia);

Zakładam, że posiadamy jakieś narzędzia w domu (mile widziany dremel i suwmiarka)

Odcinamy cienką tarczką odcinek 12mm z wiertła. wkładamy pin we wkrętarką i tą samą tarczką normujemy płaszczyznę po cięciu i wykonujemy delikatny ścięcie krawędzi (łatwiej się będzie zakładał).
Potem tarczą do polerowania na odcinku 2mm od każdego końca zdejmujmy anodyzowaną warstwę. Wiertło miało średnicę w miejscu pochwytu 1.62mm, jak zrobimy to umiejętnie to nam wyjdzie po całej operacji 1.59-1.57mm w częściach roboczych i 1.62 w części środkowej, gdzie też możemy wykonać mały na-frez pod robaczka.

W ten oto piękny sposób za cenę 1zł za sztukę wykonaliśmy sobie zależnie od zamówienia 10-20-30 pinów. Możemy je teraz gubić co tydzień.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 10:23, 14 Maj 2009    Temat postu:

KiT a ja mam innym problemw tym samym miejscu.
Pinu nie zgubiłem ani razu, ale za to wyrabiają mi się tam niemiłośiernie półosie a plastikowe rozrywa nawet po kilku kółkach od założenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 12:09, 14 Maj 2009    Temat postu:

Plastikowe używałem dwa dni i nic, ale to żaden test.

Alu używam notorycznie, znaczy używam alu; alu FT; jakieś inne alu FT i tytan chromowany (dopiero co przyszedł) ale na żadne nie narzekam


Gdzie Ci urywa, przód tył? Wszędzie tak samo?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 20:55, 14 Maj 2009    Temat postu:

Przód.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:05, 15 Maj 2009    Temat postu:

EPA masz za duży kąt wychylenia zwrotnicy w skręcie szczególnie krytyczne przy podniesionym zawieszeniu. Ogranicz EPA i problemy się skończą. Co ciekawe promień skrętu nie wzrośnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pią 7:18, 15 Maj 2009    Temat postu:

Dzięki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 20:59, 09 Cze 2009    Temat postu:

KiT kupiłem te kielichy:
[link widoczny dla zalogowanych]
i nie pasują do TC4 one chyba są od TC5 albo innego paskowca Sad

Te powinny być git:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Michał Sybilski dnia Wto 21:07, 09 Cze 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KiT.




Dołączył: 30 Gru 2008
Posty: 224
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 9 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:24, 12 Cze 2009    Temat postu:

i jaki jest status sprawy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Michał Sybilski
Adminek



Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 743
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Sob 17:00, 13 Cze 2009    Temat postu:

Ten drugi pasi idealnie!!!
Jestem uratowany!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kajman




Dołączył: 13 Lis 2007
Posty: 1071
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 14 razy
Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Bdg

PostWysłany: Nie 11:25, 30 Sie 2009    Temat postu:

Trzeba mieć ze sobą kardany, przez miesiąc używania poleciały mi już 4... zamówiłem właśnie [link widoczny dla zalogowanych] na testy, powinno lepiej działać niż pełne pin w alu jak jest w asso.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Toruń Rally Team Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin